Tesla 22kW AC oplader

(Google translated, English original follows)
Ik verzamel steun van de gemeenschap voor een petitie richting Tesla met het verzoek om opnieuw een 22kW AC-oplader te introduceren (voormalige optie voor dubbele oplader). Als er iemand is die deze functie op prijs zou stellen, steun me dan hier met uw handtekening: chng.it/fR7kn5NC/

(English original)
I'm gathering community support for a petition towards Tesla requesting them to introduce again 22kW AC charger (former dual charger option). If there is anybody who would appreciate this feature, please support me with your signature here: chng.it/fR7kn5NC/

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Vita1024
(Google translated, English original follows)
Om wat meer op mijn redenen toe te lichten - ik woon in Praag / CR en heb geen privé-wallbox. De dichtstbijzijnde DC-oplader is 7 km van mij vandaan, ik moet daarheen rijden, het risico lopen dat het bezet is (ja, ik heb een app die me de bezetting vertelt) en wachten op opladen.

De dichtstbijzijnde AC-oplader is slechts 500 meter van mij verwijderd, ik kan gewoon mijn auto aansluiten, naar huis gaan en hem ophalen wanneer hij is opgeladen. Het punt waarom sneller is:
1) Economy (na 2 uur parkeertarief, bezettingskosten ...)
2) Efficiëntie - hetzelfde netwerk zal 2x stuurprogramma's bedienen

Een nutsbedrijf in Praag kwam erachter dat het bijna niets kost om een AC-wallbox op een verkeersstation / lichtpeiling te plaatsen en dat ze bijna gratis extra klanten krijgen (ik geloof dat dit idee gemakkelijk kan worden gerepliceerd in andere steden / landen, dit is belangrijk voor dichtbevolkte gebieden waar mensen geen eigen stopcontact hebben). Ze groeien ze zeer snel in aantal en ze zijn allemaal 22 kW. Ik hou van dit idee en daarom ben ik de petitie begonnen.

(English original)
To elaborate a bit more on my reasons - I live in Prague/CR and do not have my private wallbox. Closest DC charger is 7km from me, I have to drive there, risk that it will be occupied (yes I have an app telling me occupancy) and wait for charge.

Closest AC charger is just 500m from me, I can just plug my car, go home and pick it up when charged. The point why faster is:
1) Economy (after 2h parking fee, occupancy fee...)
2) Efficiency - same network will serve 2x drivers

One utility company in Prague figured out that to put an AC wallbox on a trafostation/light poll cost them close to nothing and they will get additional business almost for free (I believe that this idea could be easily replicated in other cities/countries, this is important for densely populated areas where people do not have their own dedicated socket). They are growing them in numbers very rapidly and they are all 22kW. I like this idea and that is why I started the petition.

EVFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Tesla Model 3 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!