Tesla Model 3
Forum

Foto's
1
Video's
7
Topics
12
De Tesla Model 3 is een elektrische sedan van het pioniersmerk op EV-gebied, Tesla Motors. Volgens Tesla zou hij beter moeten zijn dan al zijn concurrenten. Daarnaast zou de Model 3 ook een stuk betaalbaarder zijn dan zijn luxere grote broer, de Model S. De langverwachte Tesla Model 3 leek aanvankelijk alleen voorbehouden aan de zakelijke rijder, maar met private lease en de toekomstige ex-lease modellen komt deze auto ook binnen het bereik van de particulier. Het is misschien wel de goedkoopste Tesla die verkrijgbaar is, maar zelfs in de vorm van een instapmodel zijn er maar weinig die teleurgesteld zullen zijn. Elke uitvoering Model 3 wordt standaard geleverd met Autopilot-hardware. Door updates kan hij in de toekomst zelfrijdend worden gemaakt. Het basismodel heeft een WLTP-range van 409 km en de mogelijkheid om de 0-100 sprint in slechts 5,6 seconden af te leggen. Er is een Performance versie met vierwielaandrijving en een grotere actieradius beschikbaar. Deze kan een geclaimde 530 km afleggen en heeft een supercar-rivaliserende 0-100 tijd van 3,4 seconden.

Tesla Model 3 gebruikers FAQ


Nieuws: Rittenregistratie voor Tesla kan nu ook zonder kastje

Zakelijk bestuurders van een Tesla kunnen sinds kort de rittenregistratie bijhouden zonder kastje. Voorheen was het gebruikelijk dat Tesla bestuurders hiervoor een blackbox, oftewel een gps kastje voor nodig hadden. Dit kastje wordt vervolgens geïnstalleerd in de auto waardoor er verbinding…

Tesla 22kW AC oplader

(Google translated, English original follows) Ik verzamel steun van de gemeenschap voor een petitie richting Tesla met het verzoek om opnieuw een 22kW AC-oplader te introduceren (voormalige optie voor dubbele oplader). Als er iemand is die deze functie op prijs zou stellen, steun me dan hier…
(Google translated, English original follows)
Om wat meer op mijn redenen toe te lichten - ik woon in Praag / CR en heb geen privé-wallbox. De dichtstbijzijnde DC-oplader is 7 km van mij vandaan, ik moet daarheen rijden, het risico lopen dat het bezet is (ja, ik heb een app die me de bezetting vertelt) en wachten op opladen.

De dichtstbijzijnde AC-oplader is slechts 500 meter van mij verwijderd, ik kan gewoon mijn auto aansluiten, naar huis gaan en hem ophalen wanneer hij is opgeladen. Het punt waarom sneller is:
1) Economy (na 2 uur parkeertarief, bezettingskosten ...)
2) Efficiëntie - hetzelfde netwerk zal 2x stuurprogramma's bedienen

Een nutsbedrijf in Praag kwam erachter dat het bijna niets kost om een AC-wallbox op een verkeersstation / lichtpeiling te plaatsen en dat ze bijna gratis extra klanten krijgen (ik geloof dat dit idee gemakkelijk kan worden gerepliceerd in andere steden / landen, dit is belangrijk voor dichtbevolkte gebieden waar mensen geen eigen stopcontact hebben). Ze groeien ze zeer snel in aantal en ze zijn allemaal 22 kW. Ik hou van dit idee en daarom ben ik de petitie begonnen.

(English original)
To elaborate a bit more on my reasons - I live in Prague/CR and do not have my private wallbox. Closest DC charger is 7km from me, I have to drive there, risk that it will be occupied (yes I have an app telling me occupancy) and wait for charge.

Closest AC charger is just 500m from me, I can just plug my car, go home and pick it up when charged. The point why faster is:
1) Economy (after 2h parking fee, occupancy fee...)
2) Efficiency - same network will serve 2x drivers

One utility company in Prague figured out that to put an AC wallbox on a trafostation/light poll cost them close to nothing and they will get additional business almost for free (I believe that this idea could be easily replicated in other cities/countries, this is important for densely populated areas where people do not have their own dedicated socket). They are growing them in numbers very rapidly and they are all 22kW. I like this idea and that is why I started the petition.

Verbeter dit antwoord

Hoe werkt bluetooth in een Tesla?

Hoe koppel ik mijn telefoon in een Tesla via bluetooth?
+2
Volg deze stappen om uw telefoon te koppelen aan uw Tesla:
  • Zorg ervoor dat zowel het touchscreen als de telefoon zijn ingeschakeld.
  • Tik op het Bluetooth-pictogram op de statusbalk van het touchscreen.
  • Schakel Bluetooth in op uw telefoon en stel in dat de telefoon detecteerbaar is.
  • Tik op Start Search op het touchscreen van de auto. Op het touchscreen wordt na het zoeken de lijst weergegeven van alle beschikbare Bluetooth-apparaten binnen het detectiebereik.
  • Tik op het touchscreen van de auto op de telefoon die u wil koppelen. Binnen enkele seconden wordt op het touchscreen een willekeurig gegenereerd getal weergegeven en ditzelfde getal wordt ook op uw telefoon weergegeven.
  • Controleer of het getal dat op uw telefoon wordt weergegeven overeenkomt met het getal op het touchscreen. Bevestig vervolgens op uw telefoon dat u de telefoon wilt koppelen.
  • Uw auto maakt automatisch verbinding met de telefoon en op het touchscreen wordt naast de naam van de telefoon het Bluetooth-symbool weergegeven, wat betekent dat de verbinding na het koppelen actief is.

Verbeter dit antwoord
RECENT ACTIEVE MODEL 3 FORUM LEDEN
RECENTE FORUM REACTIES

Tesla 22kW AC oplader

Tesla Model 3 uitvoeringen en specificaties

Tesla Model 3 Long Range Dual Motor

Modelvariant Long Range Dual Motor
Beschikbaar vanaf 02-2019
Beschikbaar tot
Soort aandrijving BEV
Vermogen aandrijving 300 pk
Koppel aandrijving 600 Nm
Acceleratie 4.6 s tot 100km/u
Topsnelheid 233 km/u
Actieradius 475 km
Soort stekker Type 2
Laadvermogen 11.0 kW
Laadfases 3
Stroomsterkte 16 A
Laadtijd 480 min.
Laadsnelheid 59 km/u
Accucapaciteit (bruikbaar) 74.0 kW
Accucapaciteit (volledig) 75.0 kW
Accucapaciteit (schatting) B kW
Lengte 4694 cm
Breedte 1850 cm
Hoogte 1443 cm
Gewicht 1847 kg
Zitplaatsen 5 personen

Tesla Model 3 Long Range Performance

Modelvariant Long Range Performance
Beschikbaar vanaf 02-2019
Beschikbaar tot
Soort aandrijving BEV
Vermogen aandrijving 430 pk
Koppel aandrijving 750 Nm
Acceleratie 3.4 s tot 100km/u
Topsnelheid 261 km/u
Actieradius 450 km
Soort stekker Type 2
Laadvermogen 11.0 kW
Laadfases 3
Stroomsterkte 16 A
Laadtijd 480 min.
Laadsnelheid 56 km/u
Accucapaciteit (bruikbaar) 74.0 kW
Accucapaciteit (volledig) 75.0 kW
Accucapaciteit (schatting) B kW
Lengte 4694 cm
Breedte 1850 cm
Hoogte 1443 cm
Gewicht 1847 kg
Zitplaatsen 5 personen

Tesla Model 3 Long Range RWD

Modelvariant Long Range RWD
Beschikbaar vanaf 04-2019
Beschikbaar tot 07-2019
Soort aandrijving BEV
Vermogen aandrijving 222 pk
Koppel aandrijving 416 Nm
Acceleratie 5.3 s tot 100km/u
Topsnelheid 225 km/u
Actieradius 490 km
Soort stekker Type 2
Laadvermogen 11.0 kW
Laadfases 3
Stroomsterkte 16 A
Laadtijd 480 min.
Laadsnelheid 61 km/u
Accucapaciteit (bruikbaar) 74.0 kW
Accucapaciteit (volledig) 75.0 kW
Accucapaciteit (schatting) B kW
Lengte 4694 cm
Breedte 1850 cm
Hoogte 1443 cm
Gewicht 1730 kg
Zitplaatsen 5 personen

Tesla Model 3 Standard Range

Modelvariant Standard Range
Beschikbaar vanaf 06-2020
Beschikbaar tot
Soort aandrijving BEV
Vermogen aandrijving 150 pk
Koppel aandrijving 350 Nm
Acceleratie 5.9 s tot 100km/u
Topsnelheid 210 km/u
Actieradius 315 km
Soort stekker Type 2
Laadvermogen 11.0 kW
Laadfases 3
Stroomsterkte 16 A
Laadtijd 300 min.
Laadsnelheid 63 km/u
Accucapaciteit (bruikbaar) 46.3 kW
Accucapaciteit (volledig) 55.0 kW
Accucapaciteit (schatting) B kW
Lengte 4694 cm
Breedte 1850 cm
Hoogte 1443 cm
Gewicht 1611 kg
Zitplaatsen 5 personen

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Modelvariant Standard Range Plus
Beschikbaar vanaf 04-2019
Beschikbaar tot
Soort aandrijving BEV
Vermogen aandrijving 200 pk
Koppel aandrijving 400 Nm
Acceleratie 5.6 s tot 100km/u
Topsnelheid 225 km/u
Actieradius 340 km
Soort stekker Type 2
Laadvermogen 11.0 kW
Laadfases 3
Stroomsterkte 16 A
Laadtijd 330 min.
Laadsnelheid 62 km/u
Accucapaciteit (bruikbaar) 50.0 kW
Accucapaciteit (volledig) 55.0 kW
Accucapaciteit (schatting) B kW
Lengte 4694 cm
Breedte 1850 cm
Hoogte 1443 cm
Gewicht 1611 kg
Zitplaatsen 5 personen