Iseki tx1500 - Gloeibougie werkt wel buiten het blok maar niet in het blok
Inmiddels zijn de Accu, startmotor, dieselfilter, oliefilter en luchtfilter vervangen.
Hij draait met de nieuwe accu prima rond maar slaat niet aan. Na alles geprobeerd te hebben heb ik gemerkt dat de gloeibougies in het blok niet heet worden. Als ik ze eruit haal en tegen het blok hou en voorgloei worden ze mooi oranje heet en zijn ze niet meer vast te houden.
Zodra ik ze weer terug in het blok draai en voorgloei worden ze niet heet.
Met een multimeter heb ik gemeten dat ik 11 volt krijg op zowel het punt op het blok waar ik de bougie tegenaan gehouden heb als bij het schroefdraad wanneer de gloeibougie in het blok gedraaid zit.
Wat kan de reden zijn dat de gloeibougie niet gaat gloeien als hij in het blok gedraaid zit?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten
Arthur
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Iseki tx1500 en hebben de trefwoorden accu , blok , oliefilter , startmotor , testen , starten , oranje , vervangen , luchtfilter , iseki en tx1500 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Of maak ik een denkfout?
Hoelang gloei je?
Zou max30 seconden moeten zijn
En gashendel op volgas tot deze aan slaat
Dan snel terug naar een lager toeren tal
Ontluchten heb je gedaan zoals het hoort
Geen water of andere meuk
Als de gloeibougies niet werken en de rest is wel in orde dan zal er bij het starten witte rook uit de uitlaat moeten komen. Komt er geen rook uit met het starten dan komt er geen diesel in de cilinders.
Wel witte rook = brandstof aanwezig. Geen rook = geen brandstof (zie de vraag van @iantx1500f ). Je gaf daar nog geen antwoord op. Ik heb het idee dat er met ontluchten toch iets fout is gegaan of dat ergens een klein lekje is, waardoor hij lucht aanzuigt i.p.v. brandstof. Bijv. een rubberring boven de behuizing van het brandstoffilter of de ontluchtingsschroef die niet goed afsluit.
Bij deze kleine motortjes moet ontluchten erg nauwkeurig gebeuren, met een beetje lucht in de leiding krijg je ze niet aan de praat.
De verstuivers zijn eruit gehaald en wat bleek. 1 verstuiver werkte niet. Er kwam wel diesel door de leiding naar de betreffende verstuiver maar wist het niet erdoor te drukken.
Pomp zal eraf moeten en kijken of deze te reviseren valt en anders wordt het een nieuwe.
Ik hou jullie op de hoogte totdat de TX1500 weer loopt