Accu

Foto van een Deutz Onderdelen
Foto van een Deutz Onderdelen 🔗

Accu FAQ


Farmall Cub - Van 6 volt naar 12 volt, hoe doe ik dat?

Ik heb een Farmall cub, deze heeft een 6 volt installatie. De trekker start wel maar de accu is niet zo goed meer. Een nieuwe 6 volt accu is wel te koop maar ik denk dat 12 volt veel sterker is. Wat moet er gebeuren om de ombouw te maken. Wie heeft er ervaring mee?
+3
Hanomag22
Als je alles in orde hebt is 6V prima. Onderrhoudslader aan de accu voor de tijd dat je hem niet gebruikt houdt je accu in leven.
Een wisselstroomdynamo op zo’n trekker vind ik persoonlijk vergelijkbaar aan de nachtwacht bijwerken met de spuitbus en zou ik niet doen.

Bekijk dit antwoord

Bosmaaier op accu: ervaringen

Ik was op zoek naar een nieuwe draadkop voor mijn husqvarna 240R bosmaaier maar na een nadere inspectie blijkt de nieuwigheid er toch wel een beetje af te zijn en wil ik er geen geld meer insteken. Ik heb nu een milwaukee bosmaaier (eentje waar verschillende gereedschappen op passen) van een…
+6
GerbertXL
Ik heb de middenweg gekozen en voor een ego gegaan. Hun zwaartste bosmaaier en 2x 6 ampere accu's, €950 ex btw.

Bekijk dit antwoord

Renault 113.14 - Accu laadt niet bij

Goedendag, Ik heb een Renault 133.14tx met een probleem waar niemand uit lijkt te komen. Het probleem begon met steeds lastiger starten (gebrek aan stroom). Op een gegeven moment een nieuwe accu aangeschaft maar het probleem werd erger. Als ik de trekker nu via startkabels of hulpstarter…
+1
FordWindsor
@pvanhattem87 dag, wat hier geldt en ontbreekt is meten is weten.
Wat meet je op de dikke plus van de dynamo, als de motor draait?
Dit moet rond de 14.4 Volt zijn.
Als je Df, dus draad lampje, nu rechtstreeks bekrachtigd, of bekrachtigd met een lampje, wat gebeurt er dan?

Wat ik vaak heb meegemaakt is dat de bekrachtiging van het lampje niet voldoende is om de dynamo, dus de rotor, van magnetisme te voorzien.
Ik ga ervan uit dat als Df los is het lampje uit is, anders heb je kortsluiting in de bekrachtiging van de dynamo.

Als je op B+ wel rond de 14.4 Volt meet zit er een slechte verbinding tussen de dynamo en de accu.
Meten is weten!

Bekijk dit antwoord

zitmaaiers Stiga - Stiga zitmaaier slaat af als rempedaal opkomst

Hallo . Heb een probleem met mijn stiga president hst zitmaaier . Hij slaat af als ik rempedaal op laat komen . Dit is sinds ik de accu vervangen heb en de startrelais heb ik ook vervangen. Hij start wel normaal . Iemand een idee wat dat kan zijn ? Gr Ronny
+1
hooidonk
@Ronny0575
Ik bedoelde met smoren, dat de motor het niet kon trekken. Er zat ergens iets vast, wat hij niet kon trekken. Hopelijk is het inderdaad de poelie van de vario of het spanrolletje.

Bekijk dit antwoord

Renault 651-4s - Startproblemen , doet niets als ik de sleutel draai

Deze trekker staat al een tijdje stil , als ik hem probeer te starten lijkt het alsof de contact sleutel niet genoeg kan overdraaien , niets van lampjes branden ook in de cabine , heb met een multimeter de accu gemeten en er staat 12, 4(4)of(8) volt als ik ook met een schroevendraaier de…
+3
roscho
Heeft niet een enthousiaste voorbezitter hier een massasleutel op gebouwd? Even kijken waar de kabels heen lopen dan, dan vind je hem vanzelf.

Bekijk dit antwoord

Fuchs Shovel - Startproblemen fuchs 1100 shovel

Hallo, wij hebben een probleem met onze fuchs 1100 met yanmar motor(3000uur gelopen) deze wil niet /heel slecht starten als hij koud is (zomer en winter) als hij eenmaal warm is start hij makkelijk maar koud vaak lang proberen of startpiloot gebruiken, gloeit wel goed accu is vervangen en…
roscho
Om te kunnen starten zijn in eerste instantie 2 dingen nodig: brandstof en warmte. Lucht is voor een start voldoende aanwezig, zelfs al zit het filter verstopt. Zou er onvoldoende lucht zijn, dan start de motor, maar zal daarna gaan roken en slecht trekken, ook met warme motor. Dat geef je hier niet aan, dus dat zal het niet zijn.
- brandstof: controleer opvoerpomp (lek membraan), leiding(-aansluitingen, doorgesleten), rubber ring van brandstoffilter, koperringen in de aansluitingen, etc. Heeft de motor misschien een koudstartknop, waarmee extra brandstof wordt ingespoten tijdens de start? Ik vermoed dat de brandstof op een of andere manier terugloopt, zodat er eerst lucht in de leiding is.
- temperatuur: als de motor nog koud is, is de enige warmtebron het gloeimechanisme. Probeer eens 2 of 3x te gloeien. Verder wordt warmte opgewekt door lucht en brandstof in de motor te comprimeren (zuigers drukken het mengsel samen). Als er veel speling tussen zuigers en cilinders is, gaat veel druk verloren. De motor is dan aan een revisie toe. Dat lijkt me bij 3000 uur erg vroeg, maar als de motor veel stof heeft gevreten (kapot luchtfilter o.i.d.), is het mogelijk.
Probeer het gebruik van startpilot te beperken, hiervan krijgt de motor flink op zijn kop.

Bekijk dit antwoord

Fendt 305 LS - Startprobleem, startmotor, monteur, 305ls

Nieuwe startmotor gemonteerd, bij starten ratelend geluid, stroom valt uit, na 20 seconden komt stroom weer terug, nieuwe accu volgeladen 100ah gemonteerd. Kabels gemeten geeft spanning op de startmotor. Eventueel idee over monteur omgeving Breda?
+1
BouwmanH
V4 meting; dat is de sleutel. Prachtig uitgelegd door dhr Hutten: facebook.com/watch/?v=3722148574519992

Bekijk dit antwoord