12 volt

12 volt FAQ

Farmall Cub - Van 6 volt naar 12 volt, hoe doe ik dat?

Ik heb een Farmall cub, deze heeft een 6 volt installatie. De trekker start wel maar de accu is niet zo goed meer. Een nieuwe 6 volt accu is wel te koop maar ik denk dat 12 volt veel sterker is. Wat moet er gebeuren om de ombouw te maken. Wie heeft er ervaring mee?
+3
Hanomag22
Als je alles in orde hebt is 6V prima. Onderrhoudslader aan de accu voor de tijd dat je hem niet gebruikt houdt je accu in leven.
Een wisselstroomdynamo op zo’n trekker vind ik persoonlijk vergelijkbaar aan de nachtwacht bijwerken met de spuitbus en zou ik niet doen.

Bekijk dit antwoord

Deutz D55 - Hoe toplampjes aansluiten op deutz d55?

Hallo, ik heb even een vraagje. ik ben bezig met de elektra op mijn deutz d55. Ik wil graag 4 toplampjes op mijn sirocco rolbeugel monteren. Ik wil ze graag parallel aan elkaar aansluiten op de spatbord verlichting. Heeft iemand ervaring of een soort stappenplan/tips wat ik het beste kan…
+4
Deutz-5006
Zo een prachtige d55 ga je toch geen toplampjes op zetten🫣😆

Bekijk dit antwoord

Deutz D6006 - Electrische problemen en bekabeling

Beste kenners, Ik ben bezig met het elektriesch van de D6006. Het meeste doet weer denk ik echter maakt de clignoteur geen geluid en gaan de rode lampjes niet branden en de lampjes in de klok ook niet. Ik meet wel spanning op de richtingaanwijzer, dit is wel contakt 12 volt hoort deze niet te…
+1
basia
Ik heb geen lijst met kabelkleuren ; meeste ken ik uit mijn hoofd als het om Duitse Din bekabeling gaat.
Zo zijn b.v. constant stroom , vaak rood .

draden na contact zwart /wel of niet met een kleur ;
richting L is zwart-wit
richting R is zwart-groen
Stoplicht = zwart -rood
verlichting is grijs (met b.v. zwart,groen,rood )
Grootl =wit
Diml=geel
Blauwe (met kleuren zij signaal draden b.v. dyn controle , oliedruk , lampjes richting aanwijzer controle )
Welke wil je meer weten ? Zeg het maar ....

Bekijk dit antwoord