Illustratie van:
16

International 644 - Hoe krijg ik de wielkeerring eruit?

Goedenavond,

Ik ben bezig om een wielkeering van mijn international 644 te vervangen, maar kom niet veel verder dan het wiel eraf halen. Ik heb namelijk geen idee hoe ik dan de wielkeering eruit moet krijgen. zie bijgevoegde foto. Alvast bedankt

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

De hele as moet er daarvoor af, de steek as zit geborgd met een seegerring
@brauheist ohjee beste klus dus. dan zitten er ook nog weer afdichtingen in de trompet zeker. kan er zo ook niet bij met een heftruck oid dus....
@BasTrekker ik doe het zelf altiid met een bokje eronder, er zitten in die as 2 lagers en 1 (wiel) keerring. Ik vervang de lagers ook altijd. Met terugzetten van de as smeer ik altijd een beetje vloeibare pakking op het stuk waar die aaansluit op de trompet van de remmen.
Ja precies en met de as bedoel je dan gewoon het deel lijkt me wat met een stuk of 10 zeskant bouten vast zit?
@BasTrekker ja klopt, het gedeelte met de imbussen kun je laten zitten, als je deze eraf haalt kijk je tegen de eind vertraging aan en hier zit een seegrrring in, als je deze eraf haalt en het planetair eruit haalt de as met de wielnaaf naar boven een paar keer op een klos hout laten vallen komt de as er zo uit en kun je bij alle lagers en keerringen
Dus ik die aa erafhalen, komt ook de helft van de remmerij mee… en het is nou niet of je hem zo los pakt of zie ik wat iver het hoofd?

(klik om te vergroten)

@BasTrekker update: het moment dat ik de vorige post plaatste en ik nog wat probeerde, kwam de remmerij los. Zit helaas bog wel dikke drek in dat zie je dan nu ook maar weer.
@BasTrekker wat ik me nog wel afvraag, is of er olie in de remmen komt of niet, omdat het mij logisch leek dat bij het vullen van de achterbrug de as ook gevuld wordt
@BasTrekker de drek even goed schoonmaken,
Ik vul de assen altijd nog apart af, van de foto die jij plaats die bout op de zijkant losdraaien is sleutel 30 of 32 en dan vullen tot er olie uit komt en dichtdraaien
@brauheist oke. Heb je nog een idee voor de steekas loskrijgen? Ben al een uur van alles aan het proberen maar het haalt niks uit. Planetair is eruit maar is daarna geen veweging in te krijgen. Ik neem aan dat de lagers mogen blijven zitten?
@BasTrekker de as rechtop zetten met de wielnaaf naar boven, klos hout eronder en dan daar de steekas paar keer op laten vallen
@brauheist heb ik geprobeerd, resultaat is niks
@BasTrekker en bovendien de steekas moet er toch uit in de rochting van de wielnaaf als ik het goed heb en dan zou je hem hierdoor toch niet in die richting layen schieten?
@BasTrekker ja dat klopt, zo zou die eruit moeten schieten, heb je 2 potkrikjes? Dan zet je er 1 teven de steun van de as stabilisatie en 1 bovenop draai je 2 bouten in de cabine steun gaten met daar een dikke strip tussen, dan kun je m er proberen uit te persen
+1
@brauheist dat is nog wel een idee idd misschien heb ik er nog wel twee liggen probeer het morgen gelijk even
De remmerij van deze types staat niet in verbinding met de bak . Zo komt er geen slijpsel van de remmen in de bak IH had dat vroeger goed voor elkaar. Helaas tegenwoordig heeft geen enkel merk het gescheiden

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 en hebben de trefwoorden vervangen , achteras , keerring en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0