John Deere 5720 - Dubbele rubber monteren cabine steun inplaats van één?
Probleem is dus de trilling in de cabine, vorig jaar is de trekker door de midden geweest, cabine is er af geweest. Hierna is de trilling pas begonnen en later ook nog een keer naar gekeken of alles wel goed zat, maar alles zit (Voor zover we weten) goed. Was bij de dealer zelf
Onze cabine is wat luidruchtig, naar mijn mening te veel..
Vraag is, heeft er iemand ooit wel eens een dubbele cabine rubber (Zo'n Hockey puck) tussen de cabine en het frame gezet?
Zo ja, hielp dit? en hoe heb je het gedaan met een langere bout en extra lang busje?
Zo nee, zou dit een optie zijn zonder dat de cabine te ''wankel'' boven op komt te staan.
Rubber is maar een cm of 4 a 5 cm dik dus veel is het niet
JD5720
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 5720 en hebben de trefwoorden john deere , cabine , dik , rubber , monteren , dubbele cabine , dubbele , Frame en John deere 5720 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zo'n 5720 is ook geen nieuwe trekker meer, was deze vroeger minder luidruchtig? Al naar de oorzaken van het lawaai gekeken?
Gewoon even out of the box.
Ooit een keer met mijn 6420 gehad, dat dreunde ook zo door in de cabine. Bleek een opgedroogde kluit grond te zijn wat tussen de uitlaat en het voorraam zat.
Je schrijft dat de busjes in de midden in de rubbers zitten. Kan het niet zijn dat de bussen te lang zijn en dat gewoon een "vaste" verbinding hebt, van de trekker naar de cabine? Kan de cabine bewegen? Dan zouden de rubbers hun werk kunnen doen en moet je de oplossing ergens anders zoeken.
Succes
Wat voor geluid/ trilling hoor je? Hoe heftig is het geluid/ trilling?
Aangezien het er is meteen met starten zou het niet kunnen dat er ergens bij een van de pompen voor de olie niet goed is gemonteerd? Bij mij op het werk is er een 6200 en die heeft te hoge druk op de achterbrug en dit zorgt voor een zoemend geluid en trillingen. De trillingen zelf zijn niet heel heftig maar zeker wel merkbaar en hoorbaar en is ook meteen na starten. Zou er wellicht niet zoiets aan de hand kunnen zijn?
Weet niet waarom hij uitelkaar geweest is dus dit is ook alleen maar speculatie, maar zou wel kunnen.
Weten wat voor geluid/ trilling het is is wel best belangrijk voor het identificeren van een mankement of slijtage. Zou die rubbers eerst eens goed nakijken en als t dat niet is met een schroevendraaier tegen bak aan luisteren of de trilling daar niet vanaf komt. Hoe heftiger het te horen is hoe dichterbij de trilling ontstaat. Heb ik ooit geleerd op een stage dat je op die manier snel een probleem zou kunnen opsporen.
Of de tussenas de lagerbusjes versleten zijn en de as te veel slingert.
En anders de cabine er maar weer af en nieuwe rubbers plaatsen!
Laat het sowieso nog even weten hoe het afloopt
Bedankt!
Wij hebben dit probleem bij een fendt gehad, kwam na 13000 uur zo ook in een keer.
Bleek er een bout in de koppeling te zijn losgelopen en die veroorzaakte onbalans, bout lag netjes onderin het koppelingshuis .