Fordson Dexta - Start niet of moeilijk en geeft rook uit kleppen deksel ontluchting
Kan iemand mij enig zins op weg helpen de oorzaak van dit probleem te vinden?
Is het een klep die niet(goed ) sluit , een verstuivers of zuigerveren?
En waar en hoe ga ik dit het makkelijkst vinden ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta en hebben de trefwoorden trekker , netjes , starten , start niet , fordson , deksel , ontluchting , verstuivers , fordson dexta en kleppen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Rook / damp uit de ontluchting op het kleppendeksel duidt op lekkende zuigerveren die de compressie verliezen naar het carter toe, carter staat in directe verbinding met het kleppendeksel. Wat je kan doen is de trekker een keer goed laten werken, de motor rustig op temperatuur laten komen en dan langzaam aan meer laten werken niet af smoren helemaal dood laten gaan. Dit een paar uur volhouden dan rustig laten koel draaien. De volgende dag kijken of het heeft geholpen, dat de motor al beter start.
Wat Klein Rot schrijft is een mogelijkheid, Ik zelf moest allemaal nieuwe zuigerveren plaatsen.
De zuigers zijn toen allemaal behandeld d.w.z veergroef moest groter ( overmaat veer) en heb de lagerschalen gelijk vervangen ( blok lag toch open ).
Denk er om bij het monteren dat de stoot rand boven in de cilinder wordt verwijderd , dit is de rand die ontstaat door de zuigerveer deze stopt altijd op de zelfde plek en zo ontstaat een rand.
Door een overmaat te gebruiken ( veer) kan deze stuk slaan als de rand niet wordt verwijderd.
Laat je begeleiden of helpen door een goede monteur als je het voor het eerst doet, het is niet moeilijk maar wel een nauwkeurig klusje.
m.v.g Anne.
Bussen laten zitten en alleen de rand weg halen , dit gedaan omdat de trekker zeer weinig werd gebruikt ( beetje maaien en hooien )
Dit alles is een 25 jaar geleden en alles werk nog goed, neemt niet weg dat het voorgaande beschreven door Hanomag veel beter is.
Hier heb je al t grootste gedeelte. Krukaslagers er nog wel. Of dit voor een mf kopen, dan wel bussen met een kraag en blok kotteren maar geen nabewerking nodig. kodaparts.nl/shop/massey-ferguson-35-35x/…