Volle waterstoftank fors duurder dan benzine of diesel

Een waterstofauto heeft een tank om 5 tot 8 kilo waterstof op te slaan. Daarmee kan 500 tot 800 kilometer gereden worden. Een volle tank kost in Nederland dan ook al snel 100 euro, oplopend tot 175 euro. Dat is voor dezelfde afstand veel duurder dan bij een benzine- of dieselauto en al helemaal dan een…

Deel dit topic

Reacties

bas101
Wordt wel goedkoper, toekomst wordt toch waterstof , tank van 10kg kun je 1000km rijden ,met 5 minuten ben je volgetankt daarvoor heb je met elektrisch 1000kg aan accu s nodig en ben je 5 uur aan t laden.
Albert Peters
@bas101 dat 5 uur laden hangt van veel af..Mijn zoon rijd een Tesla en die laad bij een tesla station en die laad in 15 tot 30 minuten en die heeft geen pas nodig als je de stekker aan sluit herkent hij de auto .ook loodst hij je naar het dichts bij zijnde tesla lader.
bas101
@Albert Peters Tesla weegt over de 2000kg , als dalijk daar iedereen mme rondrijdt en in bovengrondse parkeergarage parkeert
dirkao
Wat kun je doen als je ergens met een lege tanto staat?
Ff een tankje waterstof aanslepen zal wel niet mogelijk zijn
dirkao
Moet dus lege tank zijn
+2
jan4072
Er wordt hier één ding vergeten. De gigantische hoeveelheid subsidie die de regering in het elektrisch rijden gepompt heeft. En het geld wat er nog steeds ingepompt wordt met de elektrificatie. Het is zo erg dat in Brabant een compleet landgoed opgeofferd wordt om een hoogspanningsleiding aan te leggen. Voor die tijd mocht er nog geen boom gekapt worden want ze waren uniek en onvervangbaar. Als de regering iets doet komen we meestal van de regen in de drup. Als dit hele proces achter de rug is weet je één ding zeker: onze totale energie consumptie is weer toegenomen.
massey8690
@jan4072 Hier ben ik het 100% mee eens!
Wij als burger mogen geen tunnelvisie hebben en doordenken in diesel oid.
Maar als de druk op de overheid groot genoeg is gaan ze spartelen, en moeten er op andere manieren consessie's komen.
Uiteindelijk varen de hoge inkomens er wel bij, en dat zal nooit veranderen.
bas101
@jan4072 dat klopt idd wat je schrijft , heb een bekende die werkzaam is in het leidingen leggen , die is nu in Zeeland aan t werk om leidingen die een jaar of 10 geleden inde grond gelegd te zijn ,dat moet er nu weer uit en verruild worden voor zwaardere elektrischteitskabels , veel bijkomende nadelen , ; overheid heeft teveel tunnelvisie gehad dior alleen maar op t elektrisch in te zetten , als ik overheid was had ik op zowel waterstof als elektrisch ingezet , en tevens de fossiele brandstoffen LPG CNG etc
+1
cyclonedriver
Syntetische brandstoffen niet vergeten. Die zullen ook wel goedkoper worden.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden tank , diesel , benzine , waterstof , waterstofauto en nederland geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0