Vion: Meer consumenten vinden vlees onmisbaar

Meer consumenten vinden vlees onmisbaar in een gezond voedingspatroon. Dat blijkt uit een studie van marktonderzoeker GfK in opdracht van Vion onder Duitse consumenten.

In het onderzoek is consumenten gevraagd of zij het eens zijn met de stelling: ‘vlees is een onmisbaar onderdeel in een gezond voedingspatroon’. Hierop gaf 61% aan het hiermee eens te zijn. In 2022 was dit nog 59%. Ook Duitse jongvolwassenen geven aan zich hierin te vinden, meer dan een jaar geleden. 46% van de consumenten onder 34 geeft aan vlees gezond te vinden ten opzichte van 38% in 2022. Gemiddeld geeft 53% van Duitse consumenten aan vlees als gezond te zien (2022: 51%). Vion hangt hieraan de conclusie vast dat het imago van vlees verbetert.

Meer: foodagribusiness.nl/vion-meer-consumenten-vinden-v…

Lees meer »

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden onderdeel , vlees , gezond , vion , studie en imago geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!