LTO in de bres voor PAS-melders die buiten de boot dreigen te vallen
Zeker 259 boeren die geen vergunning hebben om stikstof uit te stoten (zogenaamde PAS-melders), vallen buiten de legalisatieregeling voor PAS-melders. Daarover schreef NRC donderdag. Deze 259 boeren zijn bepaald op basis van de groep van 600 boeren die het verificatieproces inmiddels doorlopen hebben.…
LTO in de bres voor PAS-melders die buiten de boot dreigen te vallen (groentennieuws.nl)
Zeker 259 boeren die geen vergunning hebben om stikstof uit te stoten (zogenaamde PAS-melders), vallen buiten de legalisatieregeling voor PAS-melders. Daarover schreef NRC donderdag. Deze 259 boeren zijn bepaald op basis van de groep van 600 boeren die het verificatieproces inmiddels doorlopen hebben.… |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden lto , stikstof , boot , pas-melders en boeren geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Melkveehouders met onomkeerbare investeringen en juiste vergunningen, (maar geen voorkennis) de armoede intrappen.
Ik neem het als lid van een van genoemde belangenorganisaties het ze hoog kwalijk , hoe ze dus met sommige leden zijn omgegaan. Je bent immers lid van een organisatie om je collectief te verweren tegen willekeur van o.m de overheid..
Dat lto nu in de bres springt voor hun leden, te goede trouw als pas melders snap ik wel , Daarvoor ben je ook lid ,maar vindt het zeer hypocriet van lto, denkende aan de melkveehouders met onomkeerbare investeringen op de fosfaatpeildatum.
Laten we dat nooit vergeten .
De 'vaste jurisprudentie' waarop de Handleiding Voortoets Stikstof berust is geen jurisprudentie maar zijn verzinsels van de vaste juristen van LNV IPO/BIJ12
Duits wetenschap stelt dat 0,3 kg geen significant effect kan hebben, de Duitse OVG (RvS) neemt dit over en daarom tot 21 mol in Dtsl geen vergunning nodig.
bverwg.de/150519U7C27.17.0/
TNO rapporteert dat 1 - 10 mol niet te onderscheiden is van 0 (nul).
pag. 28 3.6;
tweedekamer.nl/downloads/document/…
De 0,005 die hier wordt gehanteerd is gebaseerd op niks (0,0) en wordt door (bewust) foute interpretatie door de juristen van LNV IPO.BIJ12 als significant aangemerkt met alle narigheid die daar uit voort komt.
Er is hier dus vergunningplicht voor iets wat NIET meetbaar is en wat geen effect kan hebben.
Geen provincie die in (correct) tegen handhaving in verweer gaat want die worden door dezelfde juristen geïnstrueerd als hun 'baas' het IPO/BIJ12 met op de achtergrond LNV.
En als je als provincie niet in verweer gaat tegen de vergunningplicht boven 0.005 mol dan ben je het er dus mee eens dat dit significante invloed kan hebben.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)