Illustratie van:
15

Mc-Cormick B-450 - Start direct maar gaat vervolgens stotteren

Gaat stotteren en komt moeilijk/slecht op gang in toeren. Gaat gepaard met veel rook.
Na enkele minuten wordt het geleidelijk beter en gaat beter stationaire lopen.
Verstuivers zijn getest door Prof.Diesel-bedrijf en prima in orde.
Gloeispiralen zijn gecontroleerd en schoongemaakt en weer opnieuw aangesloten op de originele manier.
Wie kan mij helpen?

Deel dit topic

Reacties

+2
Niks aan de hand dat doen die B450's al van nieuws af aan, hoort zo.

+1
@Kidd
duidelijk het zelfde beeld bij de opstart vanuit een koude motor.
dank je kidd voor de video
@rbertens
Je zou voor de zekerheid de timing en de klepspeling kunnen controleren. Welke gloeistiften heb je gemonteerd de originele of al de stiften? Stiften gaat beter hebben meer massa dus koelen niet zo snel af tijdens het starten.
@Klein Rot ga ik voorleggen aan de technicus, Oké
Als het alleen bij het starten en de eerste minuten gaat, is dat inderdaad normaal, langer gloeien zorgt ervoor dat het sneller over gaat, je hoort ook dat niet alle cilinders direct meedoen.
in het instructieboek staat ook direct na het starten het toerental omhoog brengen (niet meteen vol gas).
zolang de oliedruk in orde is(groen vlak), is dit geen probleem.
Het lijkt mij typisch een gloei-probleem. De lucht wordt niet voldoende voorverwarmd om voor een goede start te zorgen. Als de motor eenmaal loopt, klinkt hij goed, typisch het geluid van een oude koude diesel. Als hij eenmaal warm is, zal dat kloppen er wel af gaan?
Controleer dus de gloeistiften/gloeispiralen.
De B450 heeft standaard gloeiers in serie, dus 3 volt per stuk. Door montage van12 volts gloeiers, parallel geschakeld , start de trekker aanmerkelijk beter. Let wel: er moeten passstukken gedraaid worden om de 12v gloeiers sluitend in de kop te krijgen.
@willem d deze staan idd in serie . modificeren is een optie. dank je
Gewoon even doorgloeien met starten.
Heb ook een B450 gehad ( met gloeistiften) .
Oké, heb ik meer gehoord.
Hoort er bij begrijp ik.
Mijn omgeving (woonwijk) vind het niet zo fijn.

Dank voor je bericht
@rbertens
Wat Willem zegt help echt start sneller en vlotter normaal stationair draaiende motor.
+1
Oké, allen bedankt voor het delen van kennis en berichten.
Hoort er bij begrijp ik.
heb nog wat huiswerk te doen begrijp ik.
Langer voorgloeien kan ik zelf testen.
Het vervangen van de gloeispiralen door stiften hou ik als optie deze te gaan modificeren.
Mijn omgeving (woonwijk) vind het niet zo fijn.

dank voor jullie berichten.
Oké top
Heb hier een OM 636 , die had dezelfde symptonen , slecht aanslaan en lopen na het starten ;
heb er (snel) gloeistiften in gezet + een voorgloeirelais van een sloopauto (escort 1998) zodra je na het gloeien start ; geeft het relais weer ongeveer halve tot een minuut gloeien tijdens de koude loop .
Werk super ! start stukken vlotter , en loopt koud eerst stukken beter zonder veel te roken .
@basia Top, Klinkt logisch. je zorgt daarmee voor een betere conditie van het mengsel volume de eerste minuten na de koude start

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick B-450 en hebben de trefwoorden rook , toeren en Mc-Cormick geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
ONDERWERPEN