Illustratie van:
8

International 423 - Teller geeft een te hoge temperatuur aan

Ik heb afgelopen jaar een aantal dingen opgeknapt aan mijn international 423. Onder andere heb ik het dashboard aangepakt. Toen ik weer ging rijden gaf mijn temperatuurmeter een veel te hoge temperatuur aan. 100 a 110 graden. Ik ben toen direct gestopt. Het leek mij eerst de thermostaat. Die heb ik er uit gehaald. Toen bleef de temperatuur rond de 70 graden hangen. Nu heb ik er een nieuwe thermostaat in gezet. De temperatuur loopt nu weer hoog op. De teller "danst" ook als je wat gas geeft of door een kuil heen rijd. Als de temperatuur zo hoog word word op den duur de radiateur ook wel warm maar de temperatuur word alsnog te hoog. Wat zou het probleem kunnen zijn. Vorig jaar is het systeem nog gespoeld.

Deel dit topic

Reacties

+1
@Trekkerfan05
Zijn de slangen bovenop en onderaan de koeler ook warm? of te warm? Zie je circulatie als je de radiatordorp eraf laat en de motor laat lopen. Je kan met een infrarood thermometer bij de temperatuur opnemer meten wat de temperatuur werkelijk is, is die OK dan kan het zijn dat het kabeltjes van de sensor naar het dashboard ergens tegen massa aan ligt, misschien tegen het uitlaat spruitstuk.
+1
@Klein Rot ja die slangen worden wel warm. Ik kan inderdaad de circulatie nog even controleren
+1
Hoort de temperatuur meter bij deze sensor?
@stephan-inter als dat niet met elkaar corespondeerd geeft ie verkeerde waarden door inderdaad. Terwijl er niks aan de hand is.
+1
@stephan-inter ze zijn allebei nog origineel
+1
@Trekkerfan05 oké dan kan het daar niet in zitten. Heb je al eens gemeten met een infrarood meter? Meeste mechanisatie hebben die wel liggen.
Je zegt ook dat de slangen warm worden. Kan je ze nog vastpakken of dat niet meer.

Ik denk persoonlijk dat de wijzer valse waarden doorgeeft. Mede doordat je vertelde dat de wijzer beweegt als je over een drempel rijdt.
+1
@stephan-inter ja met een infraroodmeter heb ik gemeten. Deze geeft wel rond de 70 graden aan. Nou weet ik ook niet hoe betrouwbaar die is. De slangen kan ik gewoon vastpakken.
+1
@Trekkerfan05 dat is anders met deze buiten temperatuur een heel normale waarde!!! Als de infrarood meter 70 graden aan geeft is de motor zeker niet oververhit.
Anders had je wel een kokende motor gehad. De waarde die de meter aangeeft van 100- 110 Graden klopt dan niet. Het probleem zit dan in de sensor, de kabel, de meter op het dashboard.
Het kan gewoon een massa probleem zijn hoor.
Wel goed dat je gelijk gestopt bent voor de zekerheid!!!!!
Oververhitte motor heb je in dit geval gelijk wel door hoor. Hoop stoom door kokend koelwater heb je dan.laat dan dan de radiateurdop er aub opzitten kans op flinke brandwonden..

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 en hebben de trefwoorden opgeknapt , temperatuurmeter , temperatuur , warm , thermostaat , pomp , kuil , dashboard , radiateur , koeling , international 423 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0