Jan Veenhuis Machinefabriek gaat op in SVgroup



De SVgroup, fabrikant van Schuitemaker en Veenhuis-machines, neemt Jan Veenhuis Machinefabriek over. Vooralsnog blijft het merk Jan Veenhuis bestaan.

Deel dit topic

Reacties

Jotke
Kweet het, oud nieuws! Maar opzich ook wel weer beetje opmerkelijk.

Bij het samengaan van Veenhuis en Schuitemaker werd de productie van Raalte overgeheveld naar Rijssen en nu zijn ze blij met een extra fabriek in Raalte...

De overname van Jan Veenhuis vind ik dan weer niet zo apart gezien dat productgamma naadloos aansluit op hun eigen gamma.

Ben wel benieuwd of de naam Jan Veenhuis blijft bestaan of dat het bijv. omgedoopt wordt tot Schuitemaker...
+1
inter-sound
@Jotke de produktielocatie van veenhuis machines dateerde uit de jaren 60/70 en was hoofdzakelijk in gebruik voor assemblage.
de locatie van jan veenhuis is pas na de splitsing gebouwd en die produceren bijna alles zelf.
denk dat dat de reden is.
BuvaM
@inter-sound Dat is ook mijn indruk.
Lijkt mij dat de fabriek van Jan Veenhuis niet zomaar verplaatst kan worden, qua omvang en werkzaamheden. Wat uitwisseling in snij- zet- en laswerk misschien.
Jotke
Quote Reactie van @inter-sound:
denk dat dat de reden is.

Waarschijnlijk wel ja.
jammermaarhelaas
Zijn Veenhuis (VMR) en Jan Veenhuis in het verleden altijd twee verschillende fabrikanten geweest?
+1
Jotke
@jammermaarhelaas

Niet altijd. Wat ik altijd heb gedacht is dat Jan en Walter 2 broers zijn. Hebben het bedrijf opgegeven moment gesplitst in 2 aparte bedrijven. Jan is toen met de kippers verder gegaan en Walter met de silage en opraapwagens en mesttechniek( tonnen, injecteurs enz).

Nu zijn ze dus weer bij elkaar. Weet het niet zeker maar volgens mij zit Walter nog met een minderheidsaandeel in de SV groep, net als de familie achter Schuitemaker.

Edit: Reactie iets aangepast op 07-01, 14:10u.

Jan was als ik het goed begrijp de vader van drie zoons voor wie het bedrijf midden jaren 90 is opgesplitst in 3 aparte bedrijven. De rest is hier onder te lezen in reacties.
varken
Quote:
. Hebben het bedrijf opgegeven moment gesplitst in 3 aparte bedrijven

Je mist vtt
Fabrieken in Raalte van Veenhuis en Veenhuis waren verschillend
@Jotke
+1
Jotke
Quote Reactie van @varken:
Je mist vtt

?

Ja weet dat dat aparte fabrieken waren.
+1
varken
@Jotke
Ze zijn destijds opgesplitst in 3 bedrijven en niet in 2
Jotke
@varken

Hmm oke.
+3
930triplemaaier
@Jotke VVT (veenhuis voertuig techniek) is in 2005 failliet gegaan. VVT maakte de zelfrijdende driewielers en 4 wielers en mestopleggers. Ook de mercedes sprinter met mestoplegger is van VVT.
Jotke
Quote Reactie van @930triplemaaier:
@Jotke VVT (veenhuis voertuig techniek) is in 2005 failliet gegaan. VVT maakte de zelfrijdende driewielers en 4 wielers en mestopleggers. Ook de mercedes sprinter met mestoplegger is van VVT.

Aah oke. Van wie was VTT?

Heeft Vervaet dat toen overgenomen?

De hydrotrike is toch de opvolger van de Veenhuis trike?
930triplemaaier
@Jotke VVT was van 1 van de jan veenhuis zoons. Voor zover ik weet is alles geveild en niks over genomen
Jotke
Quote Reactie van @930triplemaaier:
@Jotke VVT was van 1 van de jan veenhuis zoons. Voor zover ik weet is alles geveild en niks over genomen

Aah oke.

Dacht dat zal Vervaet dan wel overgenomen hebben maar niet dus.
+2
rommert14
@Jotke vandaar dat er soms op Facebook staat een jan veenhuis silage wagen geleverd, heb dat nooit gesnapt maar nu valt het kwartje 😂
Jotke
@rommert14

Ik bedoel de silage wagens die Walter Veenhuis bouwde.
tractorfan.nl/picture/1448456/
+1
BuvaM
Kan het iets voorzichtiger en zorgvuldiger?
De familieleden/-banden van de fam Veenhuis worden overigens ook niet goed vermeld.
Geen namen van personen, beperk het tot bedrijven en machines.

Van het inmiddels wat onbekendere VVT is de techniek van asbijplaatsingen, wide-spreads e.d. voor trucks voortgezet, daarvan isWierda, WVT, Joure nu de bekendste.

Wadinko is een belangrijke aandeelhouder van de SV Group.
930triplemaaier
@BuvaM ik wist niet dat vvt asbijplaatsingen deden maar zo leer je nog weer eens iets
PieterA
@BuvaM Ik denk dat de sprinters wel van voor de splitsing waren.
BuvaM
@PieterA Wat bedoel jij met sprinters?
PieterA
@BuvaM De Mercedes vrachtwagens met tankopbouw
BuvaM
@PieterA Dat was vast VVT. Met Iveco was VVT ook goed.
Een aantal van die opleggers is eindeloos gerepareerd, gereviseerd om ze maar in bedrijf te houden. Ik weet niet meer waarom men liever daarmee reed dan inruil voor nieuwe. Het was een technische reden geen financiële.
PieterA
@BuvaM Ik denk dat VVT toen nog niet bestond als apart bedrijf.
+1
sallander
@PieterA Dat klopt, die waren er al eerder, net zoals de Combitrac
+1
Jotke
Quote Reactie van @BuvaM:
Kan het iets voorzichtiger en zorgvuldiger?De familieleden/-banden van de fam Veenhuis worden overigens ook niet goed vermeld.Geen namen van personen, beperk het tot bedrijven en machines.

Valt wel mee toch?

Jan en Walter zijn algemeen bekend in de landbouw en Jan ook in de groen/grondverzetsector.

Daarbij kent niet iedereen de familie Veenhuis. Om nu te stellen dat er onzorgvuldig gereageerd wordt...

Ieders eigen mening!😉
BuvaM
Quote Reactie van @Jotke:
Valt wel mee toch?

Valt helaas tegen, jij geeft onjuiste informatie. Als jij er zelfs niet in slaagt de inhoud van de persberichten goed tot je te nemen maak jij mijn vraag om zorgvuldigheid urgenter.
Jotke
Verkeerde plaatje. Kan reactie niet verwijderen.

(klik om te vergroten)

+1
Jotke
@BuvaM

Ik zeg alleen wat ik weet en geef duidelijk aan niet precies te weten hoe het zit. Ik wist dus niet dat Jan de vader was en het voor 3 zoons opgesplitst was.

Ik heb het laatste persbericht zeker wel goed gelezen maar zie niet wat dat met mijn reacties te maken heeft. Volgens mij heb ik gewoon geantwoord op een vraag of het altijd aparte bedrijven zijn geweest. Dat heeft niks met het persbericht te maken.

Maar asjeblieft, vanaf maandag in de aanbieding!😉:

(klik om te vergroten)

+2
BuvaM
@Jotke Je ratelt maar door zonder de moeite te nemen de juiste informatie te zoeken. Als je zo graag over personen schrijft probeer het goed te doen en anders niet.
Voor één keer zal ik afwijken van mijn principe om niet over personen te schrijven op dit forum, in de hoop deze discussie daarmee naar een einde te krijgen. Deze personen zijn dga (geweest) en daarmee is het openbare informatie.
Opa Theo staat vermeld als oprichter.
Na de splitsing van VMR gingen Walter en zijn vader door met Machines. Jan Veenhuis en zoon Marc de kipperbouw en die maakten ook een tijdje selectiewagens. En het hier al genoemde VVT de derde broer.
Info samengaan Jan Veenhuis BV-SVgroup vermeldt duidelijk Marc Veenhuis directeur.
+1
sallander
Tot aan ongeveer midden jaren negentig was t 1 bedrijf, met ook nog een mechanisatiebedrijf die Fiat dealer was. Ik weet niet precies wanneer dat gestopt is. Daarna zijn t drie afzonderlijke bedrijven geworden
Jotke
Dit topic staat de geschiedenis ook wat uitgelegd:

tractorfan.nl/topic/23054/
+2
930triplemaaier
@Jotke klopt daarin heb ik ook gereageerd.
in 2005 ging het ook niet zo goed met vmr veenhuis en hebben toen flinken moeten reorganiseren om het hoofd boven water te houden. Ik werkte toen daar maar mijn contract werd toen niet verlengd. Het eerste jaar dat ik er werkte wisten ze niet wat ze het eerst of het laatst moesten doen en het 2 jaar kon practisch alles op tijd afgeleverd worden en hadden in het voorjaar zelfs nog nieuwe ladewagens op voorraad. In die tijd dat ik bij vmr veenhuis werkte is toen ook VVT failliet gegaan
Jotke
Quote Reactie van @930triplemaaier:
@Jotke klopt daarin heb ik ook gereageerd.

Zag het ja.

Oké. Jij zult dus wel goed weten hoe het zit.

Is Walter ook een van de 3 zonen van Jan?

Op Google Maps zie ik ook ergens Theo Veenhuis beheer staan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden veenhuis , jan veenhuis , schuitemaker en merk geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0