Turkse trekker blijkt degelijk, niet duur en snel te leveren

Er blijft een markt voor de goedkopere eenvoudige boerentrekker. Het bewijs is Zetor-importeur Zetrac in het Overijsselse Goor. Met het Tsjechische merk importeert Zetrac een degelijk maar eenvoudig en relatief goedkoop merk met modellen van 15 tot 170 pk. Toch ziet Zetrac, voorheen onderdeel van Slootsmid, ruimte voor een nog goedkoper merk ernaast in het boerensegment. De ArmaTrac van het Turkse Erkunt.

Deel dit topic

Reacties

+4
roscho
Ik lees in het artikel "Natuurlijk kunnen alleen de jaren en uren op de klok uitwijzen hoe de trekker zich houdt."
Dat strookt niet met de titel van het artikel "De Turkse trekker blijkt degelijk".
Of iets degelijk is, kun je pas vaststellen na een aantal jaren gebruik, ook al zitten er componenten van Bosch en Deutz in. Met deze titel lijkt het artikel bijna een advertentie te zijn.
+4
rommert14
@roscho had ik liever een tweedehandse van een b merk met 3 a 4000 uur, daar kan de gemiddelde Nederlandse boer jaren mee vooruit
+1
CaseCS130
@rommert14 wat is een B merk? Ik was wel nieuwsgierig en heb net 20 minuten video materiaal bekeken van deze trekkers. Ik heb opzich wel vertrouwen in dit merk. Ze maken ook veel grotere aantallen dan de meeste westerse merken dus ze kunnen heus wel wat. Alleen zijn de meeste wat eenvoudiger dan deze export modellen die naar Nederland gehaald worden.
De tier 4 final types zien er goed uit met het bekende 3.6 liter deutz blokje. ZF bak is ook zeer bewezen. Mooi als 2e trekker of om vast voor de voermengwagen te knopen. Prijs en restwaarde is natuurlijk bepalend of het interessant is tegenover andere merken.
Ik las net bij een video dat het 100pk 1004lux type in Turkije krap 24000 euro kost. Daar koop je in nl niet veel meer voor.
rommert14
@CaseCS130 a merk bedoelde ik 😅
CaseCS130
@rommert14 voor 24000 koop je ook niet veel A merk momenteel 😬. Maar goed, die Turkse trekker zal hier ook wel fors meer kosten dan die 24k.
rommert14
@CaseCS130 24k voor een nieuwe trekker klinkt dan toch ook wel weer aanlokkelijk 🤣
+1
CaseCS130
@rommert14 Ja dat had ik ook. Maar in het artikel van deze nieuwslink noemen ze 70k voor het 125 pk model, jammer weer.
kearl
@CaseCS130 Dat is wel te veel. Voor dat geld kun je beter gebruikt kopen. Ook zit hij dan qua prijs boven sommige andere merken in die Klasse. Een Belarus bijvoorbeeld is dan nog een tik goedkoper.
claasfendt
@CaseCS130 bruto prijzen kun je niks mee
deJong
@CaseCS130 kun je een hele mooi jong gebruikte vario voor kopen waar je nog jaren plezier van hebt🤣
+1
CaseCS130
@deJong Ik kan er bijna een nieuwe Steyr vario voor kopen, das nog beter 😉
deJong
+1
hookwood
@CaseCS130 Die 70 K is de adviesprijs neem ik aan? Wat moet je netto betalen dat is de vraag. Mijn Claas Arion 510 kostte twee jaar geleden als nieuwe trekker een goede 60K. Adviesprijs lag heel veel hoger....
+1
Hanomag22
Verkoop valt tegen denk ik, want de fabrikant heeft enorme voorraden.😜
Maar op zich; geen heel gek ding en misschien beter dan andermans ellende kopen. Nieuwe motor, nieuwe bak, nieuwe banden en garantie. Tel dat bij een tweedehands op,……

Bedreiging is denk ik dat heel veel mensen erg aan hun eigen merk hechten en niet snel overstappen naar een ander.
+1
RaHeados
@Hanomag22 maar hoe is de support als je een keer een storing of reparatie nodig hebt, dat kan ook wat waard zijn ipv een op reserve moeten hebben of maand moeten wachten ofzo iets.
+1
Hanomag22
@RaHeados ja, maar ook bij de grote namen moet je wel eens wachten. Ik zie een confectie trekker met veel standaard componenten en weinig rocket science. De importeur staat volgens mij als een degelijke partij bekend.
+2
@RaHeados
Zo zie ik dat ook, hij gaat kapot op het moment dat je hem het hardst nodig hebt.
Heb je dan meteen iemand die het opgelost krijgt, onderdelen tot zijn beschikking heeft, etc.
Als je stilstand aan bijv een John Deere hebt, kun je er zeker van zijn dat onderdelen, en kennis nooit ver weg zijn.
Dat is ook geld waard.
Hoe lang blijft de dealer met deze trekkers door gaan als blijkt dat het een zinloos project is, omdat hij er maar enkele van verkocht heeft.
Wie ruilt dan zo'n ding in tegen welke prijs.
kearl
@Ford revisiemotor
Quote:
Als je stilstand aan bijv een John Deere hebt, kun je er zeker van zijn dat onderdelen, en kennis nooit ver weg zijn.

Ligt er maar net aan wat kapot is. Maar bij de A merken zijn er ook zat onderdelen waar je lang op kunt wachten.
Loeideutz
Maybe @alipasalierkan can tell us more about this brand?
+1
Schluterfan
Het probleem zit hem vaak ook in onbekend is onbemind. Tis niet omdat de buurman er misschien geen wil dat je dat ook niet moet willen.

Mijn pa kocht zijn eerste Schlüter in 1996. Een ding van 23jaar oud en de fabriek had 3jaar ervoor de deuren gesloten. Service in België 0,0. Iedereen verklaarde hem gek... We rijden bijna 30jaar later nog altijd met hetzelfde merk, en niet alleen vanwege de liefhebberij. Het is ook vaak tanden bijten geweest, onderdelen liggen niet om de hoek, en al zeker niet als je ze direct nodig hebt.

Wat je moet hebben; beetje lef en vertrouwen. Merken zoals Erkunt (of Armatrac) moeten het nu in het voor hun buitenland, van klanten die wat ik hierboven schreef hebben. En als hun product goed is volgt de rest wel. Dat kost wel tijd, maar dat hebben deze merken wel. Ze timmeren niet voor niets zolang aan hun weg, en dat is hun zeker ook niet zonder slag of stoot vergaan.
16045HSX
@Schluterfan quote: Wat je moet hebben; beetje lef en vertrouwen.
En geld. Met moederbedrijf Mahindra uit india zit er ook enorm veel geld in. Waar opzich niks mis mee is.
assink
Komen de kleine CNH tractoren ook niet allemaal uit turkije?
In ieder geval de kleinere modellen van de Farmall serie dacht ik?
16045HSX
@assink Dat is deze: turktraktor.com.tr/en/
Grootste tractorfabriek van turkije

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , onderdeel , slootsmid , merk , goedkoop en armatrac geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
0