Case ih 1056 hef en bak probleem
Ik heb vraag over mijn Case ih 1056. Het betreft een case ih 1056 overgangsmodel met 40 bak en centrale 4wd aandrijving. Nu heb ik heel de tractor vanuit niks opgebouwd en nu heb ik nog enkele problemen erin zitten. 1. Mijn bakolie druk lampje komt aan nadat ik 3 uur rond gereden heb en dan op 1000 toeren ga rijden. Er zit een nieuwe pompje in dus dat zou ook goed moeten zijn misschien dat iemand er iets meer van weet.
2. Mijn hef werkt wel maar hij gaat alleen helmaal naar boven of naar beneden dus de hefregelingen werken heeft iemand hier een werkplaatshandboek van of misschien weet wat het kan zijn
Ik hoor graag naar jullie antwoorden en dan hoop ik eruit te komen.
Alvast bedankt Tom
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden tractor , case , case ih , hef , druk , aandrijving , lampje , toeren , hef werkt en werkplaatshandboek geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Maar voor je eerste probleem.
Het oliedruklampje: even een korte uitleg over de werking:
Deze gaat aan bij te lage druk, ik durf alleen niet te zeggen bij welke exacte druk het omschakelpunt is.
Zoals je zelf wel gezien hebt bij montage, zit er eigenlijk geen overdrukklep, om de druk van het systeem af te stellen zoals bij de motoroliepomp.
De transmissiepomp pompt dit vanaf de onderste buisfilter, in het filterhuis, waarna het als eerste naar de 4wd koppeling gaat. Als de druk dan gestegen is tot 15 bar gaat een klep open in het filterhuis, waarna de rest van de olie naar de druksmering gaat. (druksmering geeft ook tegendruk, waardoor de druk nog oploopt maar niet veel).
In het filterhuis zit nog een 2e overdrukklep (6bar) die parallel staat met de filter die in het filterhuis zit.
Je geeft aan dat het olielampje aangaat na 3uur rijden bij 1000 touren. Dat betekent dat de olie op dat moment waarschijnlijk aan de warme kant is (deze bakken worden ook vrij warm, omdat ze bouw ervan omslachtig in elkaar zit, maar dat is weer een ander verhaal). Dat geeft 2 gevolgen:
- warme olie is dunner en zorgt voor minder druk
- dunne olie heeft ook automatisch meer lek op onderdelen zoals de 4wd koppeling en de accumulator (alleen bij 40km bak zoals die van jou)
Het zou dus mogelijk kunnen zijn dat je interne lek van je 4wd koppeling of accumulator te groot is.
Maar nu moet ik hierbij ook wel toevoegen, dat dit een vrij normaal fenomeen is bij deze tractoren, dat het lampje aangaat bij warme versnellingsbak op stationair toerental. Dat zijn opzich geen drama's zolang het maar uitgaat bij iets meer toeren. De loonwerkers hier zeggen dat ze dit al hadden toen ze nog nieuw waren.
Maar samengevat: meten is weten. Even drukmeter ertussen bouwen, om te meten hoe je oliepomp zich gedraagt. Ik heb zelf al gedacht om er een oliekoeler op te bouwen voor de versnellingsbak te koelen, maar dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan.
Voor het tweede probleem, moet ik eerlijkgezegd bekennen dat ik hier niet heel veel van weet. Er staat wel wat over in het duitse werkplaatshandboek geloof ik. Even op volgende link kijken bij IHC 856XL workshop manual.
ihcparts.nl/documentatie-informatie/…
Bedankt voor alle hulp
De pilot druk kan je voor op je filter meten. En de druk van de positie regeling heb ik gemeten bij het koppelstuk van de leiding die nasr de cabine gaat van de draaiknop op het spatbord. Die druk reageerde wel als je de rechter hendel op en neer deed maar was te hoog. En toen gokte ik erop datik het hefventiel iets niet goed zat. De hefdeksel heeft lang open gelegen dus zat al wat roest in. En nu heb ik een gebruikte kunnen regelen en heb ik die gemonteerd moet wel zeggen dat daar ook roest in zat en wat water uit kwam lopen. Dus die is ook ie 100 procent maar werkt dus blijkbaar wel. En het vervangen was zo gebeurd 1 avondje werk ik had de stoel eruit liggen en dan kun je die plast eruit schroeven en kijk je zo op de hefdeksel