Case ih 1056 hef en bak probleem

Beste tf'ers
Ik heb vraag over mijn Case ih 1056. Het betreft een case ih 1056 overgangsmodel met 40 bak en centrale 4wd aandrijving. Nu heb ik heel de tractor vanuit niks opgebouwd en nu heb ik nog enkele problemen erin zitten. 1. Mijn bakolie druk lampje komt aan nadat ik 3 uur rond gereden heb en dan op 1000 toeren ga rijden. Er zit een nieuwe pompje in dus dat zou ook goed moeten zijn misschien dat iemand er iets meer van weet.
2. Mijn hef werkt wel maar hij gaat alleen helmaal naar boven of naar beneden dus de hefregelingen werken heeft iemand hier een werkplaatshandboek van of misschien weet wat het kan zijn

Ik hoor graag naar jullie antwoorden en dan hoop ik eruit te komen.
Alvast bedankt Tom

Deel dit topic

Reacties

+1
Caseih1056xll
Hierbij paar foto's van de tractor

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

gerard-lunenborg
Je kunt de transmissie druk meten op het kleine filter onder de cabine moet tussen 15 en 20 bar zijn op het spatbord zit daar een zwarte draaiknop Voor de hef?
Corne S
@gerard-lunenborg

De hef draaiknop op het spatbord moet helemaal naar links staan.
Ik vermoed dat het iets met sensodraulic te maken heeft. Heb je de keuzedraaiknop al tussen trekkracht en positie in geprobeerd?

Op ihcparts.nl staat een werkplaats handboek voor een 856xl. Qua hef lijkt me dat ongeveer gelijk. Of zit er aan de rechterkant ook een hydroplus schakeling op?
Caseih1056xll
@Corne S
Knop op het Spatbord staat helemaal naar links en binnen in met de draaiknop ook van alles geprobeerd maar kwam er eik niet uit
Als eerst knap werk! Ik heb de tractor bij de vorige eigenaar zien liggen in stukken. En dat je die terug ineen hebt gekregen, vind ik al een prestatie opzich als je hem zelf niet uiteen hebt gehaald. 😅

Maar voor je eerste probleem.
Het oliedruklampje: even een korte uitleg over de werking:
Deze gaat aan bij te lage druk, ik durf alleen niet te zeggen bij welke exacte druk het omschakelpunt is.
Zoals je zelf wel gezien hebt bij montage, zit er eigenlijk geen overdrukklep, om de druk van het systeem af te stellen zoals bij de motoroliepomp.
De transmissiepomp pompt dit vanaf de onderste buisfilter, in het filterhuis, waarna het als eerste naar de 4wd koppeling gaat. Als de druk dan gestegen is tot 15 bar gaat een klep open in het filterhuis, waarna de rest van de olie naar de druksmering gaat. (druksmering geeft ook tegendruk, waardoor de druk nog oploopt maar niet veel).
In het filterhuis zit nog een 2e overdrukklep (6bar) die parallel staat met de filter die in het filterhuis zit.

Je geeft aan dat het olielampje aangaat na 3uur rijden bij 1000 touren. Dat betekent dat de olie op dat moment waarschijnlijk aan de warme kant is (deze bakken worden ook vrij warm, omdat ze bouw ervan omslachtig in elkaar zit, maar dat is weer een ander verhaal). Dat geeft 2 gevolgen:
- warme olie is dunner en zorgt voor minder druk
- dunne olie heeft ook automatisch meer lek op onderdelen zoals de 4wd koppeling en de accumulator (alleen bij 40km bak zoals die van jou)
Het zou dus mogelijk kunnen zijn dat je interne lek van je 4wd koppeling of accumulator te groot is.

Maar nu moet ik hierbij ook wel toevoegen, dat dit een vrij normaal fenomeen is bij deze tractoren, dat het lampje aangaat bij warme versnellingsbak op stationair toerental. Dat zijn opzich geen drama's zolang het maar uitgaat bij iets meer toeren. De loonwerkers hier zeggen dat ze dit al hadden toen ze nog nieuw waren.

Maar samengevat: meten is weten. Even drukmeter ertussen bouwen, om te meten hoe je oliepomp zich gedraagt. Ik heb zelf al gedacht om er een oliekoeler op te bouwen voor de versnellingsbak te koelen, maar dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Voor het tweede probleem, moet ik eerlijkgezegd bekennen dat ik hier niet heel veel van weet. Er staat wel wat over in het duitse werkplaatshandboek geloof ik. Even op volgende link kijken bij IHC 856XL workshop manual.
ihcparts.nl/documentatie-informatie/…
Caseih1056xll
@tractorquintentje
Bedankt
Ik heb de druk al x gemeten en kwam toen met koude olie op 0.8 bar stationair en volgas 4.5 bar gemeten op de plek van de oliedruksensor
@Caseih1056xll Dat is te weinig. Zelfs met warme olie. Dan zou ik zoals @Masseyfergusondriver suggereert de 4wd koppeling even afsluiten (evt met de accumulator) om te kijken of die dan z'n druk wel haalt.
Caseih1056xll
@tractorquintentje
Ik heb vandaag de druk is gemeten van mij bak olie met 4wd afgekoppeld en ook is een druk meter daarop gemaakt zie filmpje daarbij de rechter de aansluiting naar de 4wd koppeling en de linker op de plek van de druksensor. Is met koude olie gemeten. Maar zoals ik dit zie lijkt het me gewoon goed te werken zo.

(klik om te vergroten)

t w dentol
@Caseih1056xll is dit een overgangs model met centrale 4wd aandrijving dan of zijaandrijving ?
Quote Reactie van @t w dentol:
@Caseih1056xll is dit een overgangs model met centrale 4wd aandrijving dan of zijaandrijving ?

Dit is een van de 4 prototypes overgangsmodel met centrale 4wd aandrijving.
t w dentol
@tractorquintentje dan moet je daar zuinig op zijn:)
@Caseih1056xll Dat ziet er prima uit idd. Je kan nog eens meten wat die doet als die goed warm is. Maar als dat prima is, zou ik niet verder zoeken en je niet te druk maken in dat lampje.
Wij hebben dat ook gehad bij toendertijd onze 956. Toen bleek dat de afdichtingen van de 4wd koppeling zo lek waren dat ie daar heel veel olie door weg pompte en daardoor maar weinig druk op kon bouwen. Dit kun je controleren door eerst de druk gewoon een keer te meten zoals hierboven beschreven wordt en vervolgens ook nog een keer meten met afgedopte leiding naar 4wd koppeling.
+1
Caseih1056xll
Het hef probleem is waarschijnlijk opgost heb verschillende drukken kunnen meten en het leek te zitten in het hefventiel in de hefdeksel die heb ik een andere kunnen bemachtigen en daar reageert hij beter op.
Bedankt voor alle hulp
Corne S
@Caseih1056xll

Bedankt voor de terugkoppeling. Kon je er een beetje bij of hoe heb je het gemeten?
Dan ben ik benieuwd waar straks de draaiknop trekkracht regeling / positieregeling op staat.

Nieuw gekocht en was het moeilijk te vervangen?
Caseih1056xll
@Corne S
De pilot druk kan je voor op je filter meten. En de druk van de positie regeling heb ik gemeten bij het koppelstuk van de leiding die nasr de cabine gaat van de draaiknop op het spatbord. Die druk reageerde wel als je de rechter hendel op en neer deed maar was te hoog. En toen gokte ik erop datik het hefventiel iets niet goed zat. De hefdeksel heeft lang open gelegen dus zat al wat roest in. En nu heb ik een gebruikte kunnen regelen en heb ik die gemonteerd moet wel zeggen dat daar ook roest in zat en wat water uit kwam lopen. Dus die is ook ie 100 procent maar werkt dus blijkbaar wel. En het vervangen was zo gebeurd 1 avondje werk ik had de stoel eruit liggen en dan kun je die plast eruit schroeven en kijk je zo op de hefdeksel

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden tractor , case , case ih , hef , druk , aandrijving , lampje , toeren , hef werkt en werkplaatshandboek geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0