Waarom worden laadpalen bij de snelweg nauwelijks gebruikt?

De Europese Unie wil op iedere 60 kilometer snelweg een laadstation voor elektrisch auto's. De vraag is alleen of de elektrische rijder er wel wil tanken. "Hoe beter de accu's worden, hoe minder we onderweg nog laden", zegt transportprofessor Bert van Wee. Toch is er hoop voor laadstations. "Thuisladen kan wel eens peperduur worden."

Reacties

Tinus
Dit is nogal een bewering:
Quote:
"Als straks iedereen elektrisch rijdt en bij thuiskomst in de avond wil laden, hebben we een probleem. Zeker als de stroom is opgewekt met de zon die dan niet meer schijnt. Dan gaan we ernaar toe dat laden overdag zelfs langs de snelweg wel eens goedkoper kan worden dan laden thuis."

Thuisladen biedt gemak en het opladen hoeft niet per sé tussen 18:00 en 19:00 te gebeuren. Dat kan ook tussen 04:00 en 07:00. Dat lijkt me een logische, eenvoudig te realiseren optimalisatieslag.

Misschien gaan we op den duur naar uurprijzen voor elektriciteit.

Ons forum kan jouw hulp goed gebruiken!

Hebben de onderwerpen laadpalen , Snelweg , tankstation , laadstation en thuisladen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische EV fansite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!