De Europese Unie wil op iedere 60 kilometer snelweg een laadstation voor elektrisch auto's. De vraag is alleen of de elektrische rijder er wel wil tanken. "Hoe beter de accu's worden, hoe minder we onderweg nog laden", zegt transportprofessor Bert van Wee. Toch is er hoop voor laadstations.…
"Als straks iedereen elektrisch rijdt en bij thuiskomst in de avond wil laden, hebben we een probleem. Zeker als de stroom is opgewekt met de zon die dan niet meer schijnt. Dan gaan we ernaar toe dat laden overdag zelfs langs de snelweg wel eens goedkoper kan worden dan laden thuis."
Thuisladen biedt gemak en het opladen hoeft niet per sé tussen 18:00 en 19:00 te gebeuren. Dat kan ook tussen 04:00 en 07:00. Dat lijkt me een logische, eenvoudig te realiseren optimalisatieslag.
Misschien gaan we op den duur naar uurprijzen voor elektriciteit.
Thuisladen biedt gemak en het opladen hoeft niet per sé tussen 18:00 en 19:00 te gebeuren. Dat kan ook tussen 04:00 en 07:00. Dat lijkt me een logische, eenvoudig te realiseren optimalisatieslag.
Misschien gaan we op den duur naar uurprijzen voor elektriciteit.
Bekijk dit antwoord