Hoi hoi, Vandaag de nieuwe aanwinst even een heel stuk mee gereden. Fijn trekkertje, schakelde, start, rijdt en remt goed. Hij lekt olie volgens mij tussen de kop en onderblok. De olie loopt via de waterpomp behuizing naar beneden. Motortje damt wel wat uit de ontluchting, maar gooit er…
@LuftDeutz Kunnen de afdichtingen van de kleppen zijn, is redelijk goed te repareren. Zolang je motorkap niet onder de spetters zit, valt het wel. Belangrijkste is je oliepeil blijven controleren. Mijn trekker gebruikte een liter na op een lange werkdag. Je kunt heel wat liters verbruiken voor revisiekosten. Door regelmatig te peilen krijg je een idee.
Ook weleens van een oud monteur begrepen dat alle inter blokken zwart werden na een lange tijd licht werk. Als het blok warmer wordt, wordt de eventuele lekolie verbrand.
Hallo, Ik heb een fordson dexta met “natuurlijk” wat speling op de wielen. Nou is het bij 1 wiel erger , de andere kant stoort mij niet. Ik weet waar het in zit, ik weet alleen niet hoe het heet en waar ik het kan kopen. Heeft iemand een idee?
Ik heb een Farmall cub gekocht zonder papieren en of kenteken. Ik wil er een kenteken op hebben omdat ik op de weg wil rijden. Wat zijn de eisen om er kenteken opmeten krijgen, wie heeft er ervaring mee. Als ik de RDW voorschriften lees moet er b.v knipperlicht op e.d. maar ik de Cub…
Hierbij de link naar het APK handboek. De regels die hier in staan gelden ook voor tractoren die een nieuw kenteken willen aanvragen. Je kan de regels ook vinden op de site van de overheid bij de permanente eisen. Maar via het handboek gaat het makkelijker.
Hallo allemaal Onze John deere 7710 heeft het complete dashboard aardig gaar. Door z'n leeftijd en gebruik en hard wordend kunstof breken er steeds meer stukken af, wat ooit begon met de schroefjes die niet meer vast draaiden in het boven paneel tot de rest eromheen wat naar onder zakt of…
Hallo, Ik ben Jens ik ben bezig met loshalen van de cabine van onze john deere 1040 maar ik kom niet meer verder aangezien het stuur muurvast zit er zou maar 1 moer op moeten zitten die ik heb verwijderd nu moet ik hem van de as af halen en er is geen beweging in te krijgen ik heb het…
Een stuur kan vreselijk vast zitten inderdaad. Ik ga er vanuit dat hij met 1 moer vast zit. Als die los is zul je stuur onder spanning moet houden en los trekken /tikken. Zelf deed ik met een poulietrekker, zelf even een stukje ijzer maken waarmee je recht onder het stuur kan trekken, dus niet aan de spaken van het stuur zelf, want je trekt alles verrot. Let op dat je even de moer er losjes op draait, en even schroefdraad en as beschermd. Anders splijt je hem nog met poulietrekker. Gelijk bescherming voor jezelf dat je het stuur niet ineens terug moet koppen.
Kunnen de afdichtingen van de kleppen zijn, is redelijk goed te repareren. Zolang je motorkap niet onder de spetters zit, valt het wel. Belangrijkste is je oliepeil blijven controleren. Mijn trekker gebruikte een liter na op een lange werkdag. Je kunt heel wat liters verbruiken voor revisiekosten. Door regelmatig te peilen krijg je een idee.
Ook weleens van een oud monteur begrepen dat alle inter blokken zwart werden na een lange tijd licht werk. Als het blok warmer wordt, wordt de eventuele lekolie verbrand.
Bekijk dit antwoord