Bij deze Saturno was er een boutje los gelopen in de roterende pomp.Johan heeft hem er afgehaald en Wim heeft de roterende pomp weer gemaakt. Gisteren weer erop gezet, maar waarschijnlijk staat de timing een tandje verkeerd. De merkstreepjes waren slecht te zien. Hij zal er nog een keer vanaf moeten. Soms zit het mee, soms zit het tegen. 🔗
Repareren FAQ
. Dit zijn de meeste gestelde vragen over Repareren.
Goedenavond allemaal, aangezien google overal een antwoord op heeft maar ik het niet kan vinden hoop ik dat iemand mij hier verder kan helpen. Ik heb een Toyota 2fd20 diesel heftruck staan waarbij er hydroliek olie onder het stuur vandaan komt. Uiteraard de stuurstang gedemonteerd en zie dat…
@Peter_N14GTI Orbitrol zijn revisie setjes voor te koop, er zijn twee type afdichtingen maar bij een origineel setje beiden aanwezig.
Omdat deze set zelf te monteren zonder kennis zou ik niet doen. Zoals al besproken, onder op het deksel zit een typeplaatje met informatie. Daar staat het serienummer en meer informatie over het model cq type.
Heb een half jaar terug een trekker gekocht in Frankrijk voor het onderhoud van het terrein. Echter momenteel lekt er olie bij de trommelrem links. Wil het laten repareren door de verkoper Mijn vraag: Is dat een grote of uitgebreide klus of toch simpel te verhelpen?
Ik verwacht dat de poelie eraf kan als je de moer losdraait (waarschijnlijk een pullytrekker nodig). Daarna kijk je in de rem. Even kijken wat daarvan gedemonteerd moet worden om bij de as te kunnen. Waarschijnlijk hou je daarna alleen de uitstekende as over en ik denk dat dit afgedicht is met een keerring. Verwijder je die, dan loopt de olie eruit. Dus eerst olie aftappen. Daarna keerring eruit prutsen, kijken of er een maat op staat en dan naar een LMB om er net zo'n keerring bij te krijgen. Kijk ook even of er geen groef in de as is gesleten, dan krijg je de boel zo niet dicht en zou je een speedi-sleeve (skf.com/au/products/…) moeten plaatsen. Mocht de olie van de achterbrug lange tijd niet zijn vervangen, dan is dit de uitgelezen gelegenheid.
Zie bijlage foto's. Die geven meer duidelijkheid van het probleem. De vooruit achteruit pook van mijn oude hobby Atlas AB 1302 is afgekraakt. Ik wil dit ergens kunnen repareren maar weet niet hoe ik dit gedemonteerd krijg. Moet dat geheel met stuurstand losgemaakt en naar boven gehaald of…
Hallo mijn 1046 lekt achter de hydro pomp motor olie. Ik dacht eerst dat het de hydro pomp zelf was maar daar heb ik een nieuwe pakking op gezet en die zit dicht. Als ik de pomp demonteer en er achter kijk kan ik niet zien waar de lekkerij van daan komt, mijn vermoeden gaat uit dat ie lekt…
Pomp even droog monteren zonder pakking, en kijken of hij goed en volledig vlak aanligt. Daarna pakking ertussen en kijken of hij druksporen maakt. Geen indruk = geen afdichting.dan is het de pomp inderdaad.
Wie o wie heeft er een elektrisch schema van een Deutz D3005? Ik ben de kabelboom aan het repareren maar er is in geknipt en er ontbreken diverse draden. Dus volledig schema zou erg fijn zijn. Alvast bedankt Bram
Het elektrisch schema staat ook wel in de D3005 handleiding die hier op tractorfan te vinden is: tractorfan.nl/machine/deutz/… en dan naar het tabje Gegevens. Ik kreeg een foutmelding omdat de download link geen https is maar als je verder gaat kun je 'm wel downloaden. Hieronder de directe link: tip1.tractorfan.nl/pdf/…
Beste Tractorfans, Ik heb een Ebro, type is mij niet bekend, volgens mij 460 of 470 maar ik ben niet zeker. Ik heb me in ieder geval laten vertellen dat het onder de motorkap ongeveer een Fordson Super Major zou zijn. Deze wilde van het weekend helaas niet meer starten (nadat hij eerder die…
Sommige firma's werken met omruilen & ik zou dan de hele startmotor vervangen, scheelt je weer ettelijke jaren plezier. Als er iets is wat je niet wil is dat je aanwinst niet start. Motor lijkt inderdaad op perkins AD4.203 en dan is de het zoeken iets minder lastig.
Ik ben sinds kort in het bezit van een Iseki TX1500F Nu heeft deze een lekke koppakking, en ben ik bezig deze te repareren. Wat mij opviel is dat de pijl op de zuiger richting de verstuivers is, en niet richting inlaat/uitlaat. Ik ben gewend dat de pijl altijd richting uitlaat moet. Er zit…
@ReneB Het staat wel zo in het werkplaatshandboek van de Mits. motor, het zal niet de eerste keer zijn dat er een fout in staat. Maar je kan aan de hand van de kamer in de zuiger wel zien hoe of die er in moet zitten. Je hebt het over een vlakke zuiger ? maar in deze motor zou dus een verbrandings kamer in de zuiger moeten zitten. Hebben we het foute type motor of zitten er verkeerde zuigers in de motor??
Omdat deze set zelf te monteren zonder kennis zou ik niet doen. Zoals al besproken, onder op het deksel zit een typeplaatje met informatie. Daar staat het serienummer en meer informatie over het model cq type.
Bekijk dit antwoord