Peugeot e-208 review van Fully Charged

Tinus
De slogans van Peugeot zeggen Motion & e-Motion, want deze gloednieuwe 208 wordt gelanceerd in alle soorten motoren tegelijk; dat wil zeggen benzine, diesel en pure EV. Natuurlijk betekent dit dat de auto van de grond af is ontworpen om elke iteratie op de gedeelde productielijn aan te kunnen. Als onderdeel van de PSA Group deelt de e-208 zijn chassis en belangrijkste componenten met de topklasse DS Crossback e-tense en ook met de aanstaande Opel Corsa-e.

Jonny rijdt in Portugal met de gelikt uitziende 5-deurs e-208 in GT-uitvoering. Alle elektrische modellen hebben een WLTP-actieradius van 211 mijl, een 50kWh watergekoelde accu, een 100kW (136pk) motor en een 0-62mph (100km) tijd van 8,1 seconden. De e-208 kan snelladen tot 100 kW gelijkstroom, wat betekent 0-80% in minder dan 30 minuten. Hij is ook verkrijgbaar met een optionele 11 kW-boordlader. De prijzen beginnen in het VK vanaf £25.050 OTR, waarmee hij de aartsrivaal wordt van Renault's Zoe, de aanstaande Mini-e en de gevestigde Nissan Leaf.

Ons forum kan jouw hulp goed gebruiken!

Hebben de onderwerpen peugeot en review geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische EV fansite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

ONDERWERPEN