Het Bredase project AirQon wil vervuilende dieselaggregaten op festivals vervangen door elektrische auto’s. Die hebben immers net zoveel capaciteit in de accu als bijvoorbeeld een foodtruck gebruikt tijdens een festival. Alleen bleek de specifieke hardware voor het aansluiten van een elektrische auto op een externe elektriciteitsvoorziening nog niet te bestaan. Daarom heeft AirQon deze maar zelf laten ontwikkelen. Als de techniek werkt en gecertificeerd is, kan deze op alle plekken waar aggregaten worden ingezet toegevoegde waarde bieden.
De hardware om elektrische auto’s in te kunnen zetten als aggegraten ontwikkelt een consortium samen met het Duitse bedrijf Bender, Avans Hogeschool en PR Electronics. Onder aanvoering van Greeny Energy heeft het consortium een subsidie ontvangen van het Brabant Geeft Energie-programma om een Vehicle to X-charger te ontwikkelen. “Dit is een goede optie om in kleinere structuren met behulp van elektrische auto’s een steentje bij te dragen aan een duurzamere energievoorziening. De elektrische auto wordt zo veel meer dan alleen een vervoermiddel om van a naar b te komen. Een auto kan ook geld opleveren als ie stilstaat en wordt daardoor bijvoorbeeld ook interessant voor mkb-ers.”
Elektrische auto in plaats van dieselaggregaat
Bron
Elektrische auto in plaats van dieselaggregaat - Installatiejournaal.nl
installatiejournaal.nl
installatiejournaal.nl
Ons forum kan jouw hulp goed gebruiken!
Op EVFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over elektrische auto's, plug-in hybrides en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische EV fansite te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik denk dat onder de streep nog steeds de dieselaggregaat milieu vriendelijker is.\
Dit omdat de productie en het ontzorgen van de accu een zeer hoge belasting heeft.
Dan nog de vraag van hoe de elektriciteit opgewekt is?
Dat je opkomt voor de dieren dat is nog te noemen. Maar wanneer je begint over het welzijn van een dier en besluit dan, dat iedereen een veganistisch bestaan moet leiden, dan heeft het niets meer te maken met dierenwelzijn vind ik. Eerder een mening opdringen die 90% van de bevolking niet wilt maar toch moet. De minderheid krijgt de luidste stem.
Als de afstand beperkt blijft, koop ik nooit eentje, behalve wanneer het laden bijna even snel gaat als tanken. Ook de prijs is een belangrijke factor... Als ik maandelijks voor 160€ aan batterijen moet leasen (bij Renault) dan betaal ik zonder het opladen al meer dan wat ik nu verbruik.
Het onderhoud valt weg... Maar wel zoveel elektronische onderdelen extra die onderhoud vergen. Men klaagt hier al steen en been dat de man bij de dealer, die een laptop vast heeft, al zoveel geld kost. Dit is net hetzelfde bij jou elektrische wagen, diezelfde man staat daar ook. Het is een complete utopie om te denken dat iets nieuws goedkoper zal worden of is.